Rola analityki

2023-01-31

Ochrona ludzi i mienia to priorytet w branży security. Wraz z szybkim rozwojem technologii pojęcie bezpieczeństwa ewoluowało i teraz znaczy coś więcej, niż tylko monitorowanie obiektu. Elektroniczne urządzenia zabezpieczające, takie jak inteligentne kamery wideo, nie tylko przekazują informacje o wtargnięciu czy włamaniu, ale również gromadzą bezcenne dane, które następnie możemy efektywnie wykorzystać i zarządzać nimi według własnych potrzeb.

 

Analityka wideo – możliwości

Analiza wideo pozwala na rozwiązywanie problemów bezpieczeństwa w bardziej efektywny sposób. Wraz z postępem analizy wideo, kamery do monitoringu zostały wyposażone w narzędzia analityczne, które mogą pomóc użytkownikom w zarządzaniu i zwiększaniu wartości ogromnych ilości danych wideo. Analiza wideo rejestruje dane o wszystkim, co dzieje się w każdej zarejestrowanej scenie.

Dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji kamera monitorująca nie jest już pasywnym systemem wykorzystującym zaledwie 10% danych video, który po prostu obserwuje i rejestruje zdarzenia przed udostępnieniem materiału do odtwarzania. Kamery wyposażone w sztuczną inteligencje stały się wszechstronnym czujnikiem, pozwalającym na wyodrębnienie i interpretację rejestrowanych danych oraz zapewniają profesjonalne zabezpieczenie danego obszaru. W przeciwieństwie do zwykłych kamer, kamery z zaawansowaną analityką obrazu umożliwiają prawie 100% wykorzystanie danych wideo.

Poprzez zastosowanie analizy wideo i wykorzystanie inteligentnych kamer, możemy poprawić całkowity koszt instalacji systemu ochrony oraz zapewnić zwrot z inwestycji poprzez zwiększenie wydajności, obniżenie kosztów i stworzenie większej liczby możliwości biznesowych dzięki nowym strumieniom przychodów.

Drogi

Inteligentne kamery poprawiają bezpieczeństwo i ostrzegają o zagrożeniach na drodze. Automatycznie weryfikują incydenty na drodze oraz wykrywają powolne lub zatrzymane pojazdy, kolejki pojazdów na rampach wyjazdowych, pojazdy jadące w złym kierunku, obiekty na drodze – takie jak np. zagubiony ładunek – oraz inne zdarzenia drogowe. Czujniki wideo mogą również klasyfikować obiekty jako samochody, ciężarówki, rowery i pieszych oraz wykrywać prędkość i trajektorię – w sposób ciągły gromadząc dane w czasie rzeczywistym. Uzbrojeni w te cenne informacje, dyrektorzy ds. planowania ruchu miejskiego oraz starsi inżynierowie ruchu mogą analizować wzorce przepływu w sieciach dróg w celu wdrażania nowych zasad ruchu drogowego lub przyszłej modernizacji skrzyżowań.

 

 

Parkingi

Inteligentne kamery mogą pomóc dużym organizacjom lub urbanistom monitorować wykorzystanie miejsca parkingowego. Na parcelach kamery mogą zliczać ilość wolnych miejsc parkingowych oraz miejsc specjalnych (takich jak miejsca dla niepełnosprawnych lub pojazdów elektrycznych) , a także śledzić wjazdy i wyjazdy pojazdów, a następnie przekazywać te dane do systemów wideo i systemów zarządzania parkingami, bez potrzeby instalacji czujników naziemnych. Dzięki tym informacjom przyspieszymy znalezienie miejsca parkingowego – poprawiając tym samym wydajność i komfort klientów.

full-color 2.0

 

 

 

Lotniska

Sztuczna inteligencja może również umożliwić inteligentnym kamerom gromadzenie danych w ściśle kontrolowanych środowiskach transportowych, takich jak lotniska, gdzie świadomość przepływu ruchu i statusu samolotu ma kluczowe znaczenie. Gromadzone dane mogą obejmować informacje o tym, jak długo samolot parkuje na terminalu, ile czasu zajmuje załadowanie bagażu pasażerów lub jak długo trwa tankowanie samolotu. Informacje te są pomocne przy optymalizacji czasu obsługi pasażerów i samolotów, poprawie wydajności na lotnisku i zmniejszaniu kosztów obsługi linii lotniczych.

 

 

Sklepy detaliczne

Kamery do monitoringu wideo mogą przechwytywać anonimowe dane o ruchu kupujących, które zapewniają handlowcom i kierownikom operacyjnym przydatne informacje. Z pomocą tych danych możemy analizować najczęściej odwiedzane alejki w sklepie oraz sprawdzać, czy np. dany rodzaj reklamy lub promocji wzbudził zainteresowanie wśród klientów. Dając tym samym handlowcom informacje potrzebne do maksymalizacji zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży. Analizując przechwycone dane o ruchu w sklepie, menedżerowie mogą zwiększyć ilość personelu w tzw. godzinach szczytu, podnosząc w ten sposób lojalność klientów.

Full-color 2.0